Van de Velde ziet omzet niet verzwakken

Er zijn nog geen signalen dat de omzet van lingerieproducent Van de Velde in het eerste halfjaar van 2009 zal dalen. Dat zei Ignace Van Doorselaere in een gesprek met Bloomberg.

(tijd) - Van de Velde levert lingerie aan zo'n 5.000 winkels verspreid over Europa en de VS. De voororders voor de nieuwe collectie zijn ondertussen al binnen en die tonen niet meteen tekenen van verzwakking. De voororders zijn goed voor ongeveer de helft van de omzet. Als de voorraden bij de winkels uitgeput raken, plaatsen ze naorders maar wat dat gaat geven is nog niet duidelijk.

De lingeriemarkt in West-Europa, nog steeds de hoofdmarkt van het bedrijf, daalt jaarlijks 3 procent. In 2008 kan dat door de economische crisis 5 procent zijn. Van de Velde, bekend van de merken PrimaDonna, Marie Jo en sinds kort ook het Spaanse Andres Sarda, houdt meer dan stand en rekent voor dit jaar op 1 procent omzetgroei. 'We zitten in een speciaal segment. Onze klanten hebben typisch meer koopkracht en spenderen jaarlijks gemakkelijk 300 euro aan lingerie tegenover een Europese gemiddelde van 110 euro', verklaart Van Doorselaere.

Jan De Schamphelaere

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud