Vivendi Universal boekt 12 procent meer kwartaalomzet

(tijd-nieuwslijn) - Het Franse media- en entertainmentconcern Vivendi Universal heeft in het derde kwartaal van 2005 een geconsolideerde omzet gerealiseerd van 4,874 miljard, tegen 4,353 miljard in de overeenstemmende periode van 2004. Dat is een stijging met 12 procent.

Bij een vergelijkbare consolidatiekring steeg de omzet met 8% en bij constante wisselkoersen met 8%.

De omzet van de activiteit Universal Music Group kwam uit op 1,119 miljard, tegenover 1,132 miljard vorig jaar. De activiteit Universal Games realiseerde een omzet van 158 miljoen; vorig jaar was dat 63 miljoen.

Bij Canal+ ging de omzet 10% hoger tot 863 miljoen en bij SFR 7% tot 2,236 miljard. Maroc Telecom tenslotte leverde een omzetbijdrage van 503 miljoen, een toename met 18%.

Voor de eerste negen maanden van 2005 ligt de totale geconsolideerde omzet op 13,960 miljard, een stijging met 8% bij vergelijkbare perimeter en met 8% bij constante wisselkoersen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud