Vivendi Universal realiseert 9% meer omzet in eerste negen maanden

(tijd-nieuwslijn) - De Franse mediagroep Vivendi Universal realiseerde over de eerste 9 maanden van dit jaar een omzet van EUR 44,5 miljard. Dat is 9% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Bij gelijke consolidatiekring groeide de omzet met 5%. Exclusief de milieu- en wateractiviteiten van Vivendi Environnement bedroeg de omzet EUR 22,4 miljard.

Dat maakte Vivendi Universal bekend in een persbericht. Zonder Vivendi Environnement behaalde de groep in het derde kwartaal een omzet van EUR 7,4 miljard, een stijging met 1% tegenover vorig jaar. Vorige week raakte bekend dat Universal zijn belang in Environnement van de hand doet voor EUR 4 miljard. Bij gelijke consolidatiekring was er in het derde kwartaal een omzetdaling met 4%. Die daling is te wijten aan de verminderde muziekverkopen en het lagere aanbod van nieuwe films. Dat woog niet op tegen de gestegen telecomverkopen.

(c) tijd-nieuwslijn (tel: +32 3 2860372; fax: +32 3 2860370)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud