Vranken-Pommery boekt 11,6 procent omzetgroei in eerste halfjaar

De omzetgroei van het champagnehuis Vranken-Pommery Monopole versnelde in het tweede kwartaal. De omzet steeg in het eerste halfjaar met 11,6% tot EUR 87,3 miljoen. De groei tijdens de eerste drie maanden van 2006 was amper 5,5%.

(tijd) Dat blijkt uit een persbericht. Vranken-Pommery houdt vast aan de doelstelling om over het volledige jaar 6 a 7% meer omzet te draaien in vergelijking met vorig jaar.

De verkoopvolumes van champagne stegen 7% in het eerste halfjaar. De omzet van de topmerken, waaronder Pommery en Diamant, steeg met meer dan 10%. Ook Heidseck & Co Monopole, een merk voor het middensegment van de markt, kende een opvallend sterke groei.

De portowijnen gingen 10% meer over de toonbank. Dat weerspiegelt het succes van het Rozes-merk. Ook de herpositionering van de rosewijnen Vins des Sables en Vins des Provence, in samenwerking met Listel, lijkt succesvol. De wijnen komen meer en meer op de restaurantkaarten voort en vinden eveneens hun weg naar internationale distributeurs. Een grootschalige reclamecampagne is in voorbereiding om de verkopen in Frankrijk tijdens de zomer nog meer aan te zwengelen.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud