ZNJ herstructureert management en verkooppunten

Het Brusselse modehuis ZNJ voert een herstructurering van zijn verkooppunten en management door om komaf te maken met de moeilijkheden van het eerste halfjaar. Rene Grunchard legt zijn functie neer als bestuurder. ZNJ gaat zijn winkels met eigen collecties aanvullen met andere merken om op die manier meer klanten aan te trekken. ZNJ heeft nog steeds EUR 500.000 te goed van aandeelhouder Ameloot. Dat schrijft het modehuis in een persbericht.

(tijd) Sinds de intrede van Louis-Marie Ameloot als nieuwe aandeelhouder beschikte ZNJ over 2 gedelegeerd bestuurders: Rene Grunchard en Louis-Marie Ameloot. 'Een situatie die op managementniveau voor problemen zorgde', schrijft ZNJ in het persbericht. Rene Grunchard besloot zich uiteindelijk terug te trekken uit het bedrijf en bood zijn ontslag aan als gedelegeerd bestuurder en lid van de raad van bestuur op 7 september 2006. Hij blijft wel aandeelhouder. Met zijn onderneming RG Management gaat hij het nieuwe management van ZNJ advies verlenen. 'Hij is de verpersoonlijking van de ziel van ZNJ en zijn ervaring en raad zijn erg belangrijk voor ons', zegt gedelegeerd bestuurder Louis-Marie Ameloot.

Momenteel onderhandelen ZNJ en Grunchard over het ontwerp en productie van leren mannenkleding door laatstgenoemde.

De financiele situatie van de groep is nog niet helemaal uitgeklaard. Aandeelhouder Ameloot is ZNJ nog EUR 500.000 verschuldigd. Een bedrag dat normaal ten laatste op 23 augustus 2006 moest betaald zijn. 'We wilden onze schuld terugbetalen via de verkoop van vastgoed, maar we hebben niets meer van de koper vernomen. We moeten nu dus op zoek naar een nieuwe koper die we hopelijk vinden voor eind september', verontschuldigt Louis-Marie Ameloot zich in het bericht. De onafhankelijke investeerder Eric Deleuze gaat via de onderneming Tragima EUR 500.000 inbrengen in ZNJ.

ZNJ gaat het aanbod van collecties in zijn winkels uitbreiden met andere kledingmerken. ZNJ bood tot nu toe in zijn verkooppunten dameskledij aan uit de collecties van Gruno & Chardin. 'Op middellange termijn gaat 70% van de aangeboden merken in onze winkels uit eigen collecties bestaan en 30% uit andere lijnen. Op dit ogenblik was het nog te vaak het geval dat winkelruimte niet benut werd', zegt Michael Glupczynski, de nieuwe algemene directeur. 'En een ander doel is om via een uitbreiding van het assortiment nieuwe klanten te lokken.'

Op 23 augustus 2006 tuimelde ZNJ naar zijn laagste koers ooit. Het aandeel noteerde toen op de Vrije Markt van Euronext Brussel aan EUR 1,1. Sindsdien kende het aandeel een remonte van 117,3% tot EUR 2,39. Vrijdag kon er geen koers gevormd worden. De referentiekoers lag onder de toegestane minimumgrens van 10%. ZNJ ging eind december 2005 aan EUR 5 naar de Vrije Markt.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud