Frère koopt kwart van Zwitserse Affichage Holding

De Frere-holding NPM neemt een belang van 25,3 procent in Affichage Holding, de Zwitserse marktleider in reclameaffichage. Het vriendschappelijke belang is goed voor een investering van 123 miljoen euro. NPM, dat 5 procent van de stemrechten verkrijgt, wil zijn participatie de komende tijd verder optrekken.

(tijd) NPM meldt naast de deelneming in Affichage Holding dat het een vastgoedpoot opricht. De Frere-holding neemt een belang van 50 procent in Fidentia Real Estates Investments. Dat is een vennootschap die eind 2006 werd opgericht met als doel 'vastgoedproducten te structureren, zowel voor ontwikkelingsdoeleinden als voor investeringsdoeleinden, bestemd voor fondsbeheerders of institutionele en private klanten'. Fidentia moet met andere woorden een belangrijke speler in de Benelux worden voor de ontwikkeling van vastgoedprojecten en het beheer van vastgoedinvesteringen. Het belang van NPM is goed voor een investering van 50 miljoen euro. Louis de Halleux en Henri Legrand zijn de partners van NPM in Fidentia.

In het persbericht maakt de Frere-holding ten slotte bekend dat het zijn participatie van 50 procent in Chateau de Rieussec verkoopt aan zijn zakenpartner Domaines Barons de Rothschild, en dit voor een bedrag van 36 miljoen euro. De verkoop levert (geconsolideerd) een meerwaarde van 11 miljoen euro op.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect