Websites van KBC en Dexia scoren best bij gebruik van zoekmachines

De websites van de financiëledienstengroepen KBC en Dexia scoren het best in zoekmachines als Google, Ask Jeeves en Altavista. Dat stelt een studie van Svinus, een bedrijf dat de optimalisatie van websites voor dergelijke zoekmachines onderzoekt.

Er is werk aan de winkel voor Belgische bedrijven om meer treffers te halen in zoekmachines zoals Google - foto reuters

(tijd) - Svinus onderzocht de websites van 17 Bel20'ers (behalve NPM en Suez). Daaruit blijkt vooral dat de grote Belgische bedrijven amper bezig zijn met 'zoekmachinemarketing'. In onze buurlanden gebeurt dat veel meer. De banken scoren relatief goed dankzij de grote hoeveelheid pagina's die door zoekmachines werden geïndexeerd. Zo heeft KBC 6.030 pagina's die door Google werden geïndexeerd.

Dat Dexia en KBC bovenaan staan, heeft ook te maken met het feit dat hun websites de mogelijkheid tot onlinebanking bieden.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud