Advertentie

Audi wil nummer één worden

©BELGA

Audi, dat ook een fabriek in Vorst heeft, toont zich erg ambitieus en wil vanaf volgend jaar het grootste luxemerk worden.

(tijd) Audi, het luxemerk van de groep Volkswagen, maakt zich sterk dat het tegen 2010 meer auto's verkoopt dan zijn concurrenten Mercedes en BMW. Dat zegt Peter Schwarzenbauer, directeur marketing van Audi, in een gesprek met de Duitse krant Handelsblatt. Het interview verschijnt in de maandageditie van de zakenkrant. Schwarzenbauer zegt dat Audi in de Verenigde Staten zijn marketinginspanningen nog zal verhogen met 15 tot 20 procent, ondanks de economische recessie in 's werelds grootste economie. De directeur houdt rekening met een daling van de verkoop van Audi met 10 procent dit jaar tot 900.000 stuks, maar hij verwacht dat de achteruitgang bij Mercedes en BMW nog groter zal zijn. Tegen 2015 wil Audi 1,5 miljoen auto's verkopen. 

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud