Belgacom moet campagne stopzetten

©Photo News

De rechtbank van koophandel van Brussel heeft in kort geding beslist dat Belgacom zijn reclamecampagne moet stopzetten waarin het aanvoert dat Belgacom TV een kwart goedkoper is dan een kabelabonnement (lees: Telenet). Belgacom krijgt tot donderdag om zich te schikken naar de uitspraak. Doet de groep dat niet, dan moet ze een dwangsom betalen van 10.000 euro per inbreuk en per dag.

(tijd) - De zaak werd ruim een maand geleden aangespannen door Telenet. De Belgacom-rivaal struikelde over een uitgebreide reclamecampagne voor Belgacom TV. De campagne loopt nog steeds en is een uiting van de agressieve aanpak van Belgacom waarmee het zijn tv-product aan de man wil brengen.

 

Telenet voerde aan dat de prijsvergelijking die Belgacom maakt, mank loopt en wordt daarin nu gevolgd door de rechter. Die oordeelt dat de vergelijking niet voldoet aan de wettelijke voorschriften en dus misleidend is. Zo plaatst Belgacom in de campagne de prijs van een kabelabonnement, dat enkel toegang biedt tot tv, naast die van Belgacom TV, maar dan als onderdeel van een pakket met internet.

 

Belgacom moet de campagne meteen stopzetten, in alle vormen, en dat minstens tot er een uitspraak ten gronde is. Die wordt pas in het voorjaar verwacht. 'We doen het nodige', reageert een woordvoerder. 'De campagne liep toch op haar einde en onze boodschap is voldoende verspreid.'

 

BB

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud