Advertentie

De Telegraaf gaat sneller herstructureren

De Telegraaf Media Groep (TMG), eigenaar van onder meer dagblad de Telegraaf, gaat de reorganisatie die ze vorig jaar inzette, versnellen. Daarmee wil de uitgever het hoofd bieden aan de sterk teruglopende advertentiemarkt, een belangrijke inkomstenbron voor TMG.

(belga) - Eind 2009 moeten de eerder aangekondigde 425 banen verdwenen zijn. Daarvan zijn tot nu toe al driehonderd geschrapt. Eerder ging het concern ervan uit dat het grootste deel in 2009 zou worden weggesneden, maar ook een deel in 2010. De uitgever heeft in het eerste kwartaal al ruim 5 miljoen euro bespaard op zijn personeelskosten. TMG wil de cao-onderhandelingen versnellen.

TMG verkocht begin dit jaar een groot deel van zijn tijdschriftentak. Ook stootte het de activiteiten in Zweden af. In Oekraïne werden de digitale activiteiten verkocht en twee tijdschriften stopgezet. Daarnaast startte het bedrijf in december een reorganisatie bij de distributietak.

In het eerste kwartaal is het bedrijfsresultaat uit voortgezette activiteiten 7 miljoen euro gedaald. De advertentie-omzet ging 13 miljoen euro omlaag. Het bedrijf ziet nog geen teken van herstel op de advertentiemarkt.

Aandeelhouders hadden wel vraagtekens bij de te schrappen banen. "Het lijkt alsof u steeds meer in het vlees van de organisatie gaat snijden", aldus de Vereniging voor Effectenbezitters (VEB).

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud