Emakina neemt Nederlandse SunTzu over

De Brusselse specialist in e-marketing, e-business en webdesign Emakina neemt het Nederlandse agentschap SunTzu over. Dat meldt de groep in een persbericht. Financiele details wilden de partijen niet bekendmaken. 'De overname laat ons toe enkele belangrijke klanten aan ons bestand toe te voegen en verder te groeien in Europa', reageert CEO Denis Steisel.

(tijd) Emakina hoopt met de overname haar brutomarges te verbeteren. SunTzu werd opgericht in 2002 en realiseerde in 2006 met 18 werknemers een omzet van bijna 2 miljoen euro. Door de overname voegt Emakina onder meer Unilever, Logitech, Maxxim en MSN toe aan haar klantenportefeuille.

De overname werd voor de helft gefinancierd met eigen middelen. Voor het overige deel krijgen de aandeelhouders van SunTzu nieuwe aandelen van Emakina. Het aantal hangt af de verkoopcijfers van 2007 tot 2009. Volgens het bericht blijft de directie van SunTzu betrokken bij de leiding, 'om de stabiliteit te garanderen'.

Emakina behaalde in 2006 een nettowinst van 340.543 euro op een omzet van 8,5 miljoen euro. SunTzu is de derde overname van de groep na het Brusselse B. On The Net en het Antwerpse Design Is Dead.

Het aandeel Emakina sloot woensdag op Alternext Brussel 2,4 procent hoger op 12,50 euro.

Maarten Gommeren maarten.gommeren@tijd.be

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect