Gimv investeert opnieuw in marketingsector

Koen Dejonckheere, de CEO van Gimv

De investeringsmaatschappij Gimv pompt 2 miljoen euro in de Turnhoutse specialist in crossmediale marketing Eclipse. Gimv blijft zich duidelijk engageren voor de marketingdienstensector: op minder dan een maand tijd maakte de beursgenoteerde groep al vier investeringen in deze branche bekend.

(tijd) - Eerder had Gimv al laten weten voor een niet nader genoemd bedrag in het marketing-salesbedrijf Bananas en de bedenker van websitecampagnes Amphion te stappen. Daarnaast heeft de investeringsmaatschappij een optie op een deel van de aandelen van het Brusselse marketingbedrijf Demonstrate.

Nu tekent Gimv voor 2 miljoen euro in op een kapitaalverhoging van in totaal 3 miljoen euro voor het Turnhoutse marketingbedrijf Eclipse. De andere investeerders naast Gimv zijn het Vlaamse innovatiefonds Vinnof en het management van Eclipse, die elk voor 0,5 miljoen euro intekenen op de kapitaalverhoging. Na de kapitaaloperatie zal Steven Coppens van Gimv ook in de raad van bestuur van Eclipse zetelen.

Eclipse wil het extra geld aanwenden om zijn webplatform Luma verder te ontwikkelen. Dat platform laat gebruikers onder meer toe marketingcommunicatiemateriaal te ontwikkelen en directmarketingcampagnes te voeren. Het platform wordt nu al aangeboden in de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maar de bedoeling is dat ook andere markten worden aangeboord.

PS

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud