Kwartaalomzet Roularta stijgt 4 procent

©BELGA

Roularta Media Group heeft in het eerste kwartaal een geconsolideerde omzet geboekt van 201,2 miljoen euro, tegen 193,6 miljoen euro een jaar eerder. Dat is een stijging met 3,9 procent. De kranten en tijdschrijften gingen qua omzet vooruit, bij audiovisuele media was er een lichte daling.

De algemene directeur van Roularta, Rik De Nolf 

(tijd) - Dat meldt Roularta in een tussentijdse verklaring.

De divisie Printed Media zag de omzet in het eerste kwartaal met 5,5 procent groeien tot 158,4 miljoen euro. Bestaande producten groeiden met 4,4 procent, terwijl nieuwe acquisities 1,7 miljoen euro aan nieuwe omzet aanbrachten.

De gratis bladen kenden een omzetgroei van 4,9 procent. De reclame-omzet van de Krant van West-Vlaanderen bleef stabiel, maar magazines zagen de inkomsten uit reclame met 4,4 procent groeien.

De omzet van de divisie Audiovisuele Media daalde in het eerste kwartaal met 1,3 procent tot 44,7 miljoen euro. De daling is vooral te wijten aan een lagere omzet bij Vogue Trading Video. De overname van 4FM zorgde voor een omzetstijging met 1,9 procent. De omzet van de bestaande tv- en radiozenders groeide met 2,8 procent.

Bij Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) ging de omzet 3,7 procent hoger, een trend die zowel voor de televisiezenders als voor Q-Music gold. De omzet van optical disks viel met 43 procent terug. Het distributiecontract met Carrefour viel weg en er was ook een omzetdaling in de replicatie van dvd's en cd's, 'ingevolge moeilijke marktomstandigheden'.

Voor het eerste halfjaar verwacht Roularta operationele resultaten in lijn met 2007. De groep zegt wel dat af te wachten valt hoe de reclamemarkt zal evolueren, al presteert ze hier globaal goed dankzij haar multimediale aanpak.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud