Nettowinst Think-Media zakt 45% in 2006

In 2006 is de nettowinst van de mediagroep Think-Media met 45 procent gedaald tot 1 miljoen euro, tegenover 1,8 miljoen euro in 2005. De nettowinst per aandeel is gedaald van 0,67 euro per aandeel in 2005, tot 0,37 euro per aandeel in 2006. Dat meldt de groep in een persbericht. Think-Media keert geen dividend uit.

(tijd) Het flink lagere nettoresultaat is vooral te wijten aan het financiele resultaat. Dat bedroeg in 2005 nog 1,2 miljoen euro, terwijl in het afgelopen jaar een verlies werd geleden van 130.545 euro.

De omzet van de mediagroep steeg in 2006 tot 17,9 miljoen euro, tegenover 15,7 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat nam in 2006 69 procent toe tot 1,4 miljoen euro.

Begin januari werd de dochter Think Media Digital opgericht, waarin de mediagroep een belang heeft van 50 procent. De digitale dochter richt zich op het investeren en ontwikkelen van projecten in de nieuwe media. Verder wil de groep haar bestaande participaties verder uitbreiden.

Het aandeel sloot vrijdag onveranderd op 2,97 euro.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud