Advertentie

Nieuwe besparingen op til bij Sanoma België

Aimé Van Hecke, topman van Sanoma België

Ook de Belgische tak van de Finse uitgeversgroep Sanoma zal moeten besparen. Dat zegt financieel directeur Karel Das in een reactie op de kwartaalresultaten van Sanoma die donderdagochtend werden bekendgemaakt.

(belga) - Sanoma, in België uitgever van bladen als Humo, Flair en Goedele, liet donderdag weten dat de winst in het eerste kwartaal 7,7 miljoen euro bedroeg, tegenover 54,4 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het mediabedrijf waarschuwde dat het in de loop van het jaar zal doorgaan met herstructureringen. In de eerste drie maanden van het jaar werden wereldwijd al twintig tijdschriften van de markt gehaald.

Karel Das bevestigt donderdagmiddag dat ook de Belgische tak zal moeten inleveren. "Begin juni wordt een besparingsplan voorgelegd aan de ondernemingsraad", zegt Das. "Het valt niet uit te sluiten dat er daarna afvloeiingen volgen. Ook het verdwijnen van tijdschriften is mogelijk." De precieze details van het besparingsplan zullen pas volgende maand duidelijk worden.

Eind vorig jaar haalde Sanoma België al het maandblad Milo uit de rekken. De advertentie-inkomsten van het tijdschrift voor vijftigplussers beantwoordden niet aan de verwachtingen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud