Telenet focust op kmo-markt

Na Belgacom gaat nu ook Telenet ICT-diensten aanbieden aan kmo's, zelfstandigen en vrije beroepen. De Bel20'er sluit daarvoor een overeenkomst met Tech Data, een distributeur van ICT-diensten.

(tijd) - Telenet bedient de kleine bedrijven tot op heden via zijn residentiële afdeling. 'Die groep van klanten kwam tot nu te weinig naar boven in onze productportfolio. Het is een logische evolutie dat ze andere diensten worden aangeboden en dat Telenet er producten voor ontwikkelt', verduidelijkt woordvoerder Stefan Coenjaerts.

De bedrijven van 1 tot 50 werknemers worden uit de residentiële poot getild en ondergebracht in de nieuwe afdeling Small Business. Het gaat om 180.000 bedrijven. In de rapportering van de resultaten krijgt de nieuwe divisie echter geen aparte lijn en blijft ze onder de residentiële poot vallen.

Gerald Demortier, hoofd van Small Business: 'We zetten onder meer een helpdesk op waar professionals nog sneller en efficiënter zullen worden geholpen.' Het aanbod bevat verder internet –en telefonieoplossingen, digitale tv, hosting-producten zoals hosted Exchange mail, Sharepoint (platform waar verschillende mensen aan teksten en dossiers kunnen werken) en onlinebackup. Later komen daar nog producten bij, aldus Coenjaerts.

De kleine bedrijven worden bediend via de Telenet Business Specialist-dealers. Dit netwerk wordt dit jaar verdubbeld van 20 naar 40. Verder sluit Telenet een distributieovereenkomst met Tech Data, een distributeur van ICT-diensten. Door deze samenwerking zullen binnenkort 200 tot 250 extra Telenet-verkooppunten ten dienste staan van kleine bedrijven.

Ook Belgacom breidt zijn netwerk tegen eind dit jaar uit met 250 lokale IT-agenten. Eind maart stond de teller op 120.


SR

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud