Think Media neemt Littoral Publicité over

De mediagroep Think Media neemt Littoral Publicité over en stapt voor 38,81 procent in Affichage Nouvel Essor. Op die manier verstevigt het bedrijf zijn positie in de buitenreclamemarkt. Dat meldt Think Media in een persbericht.

(tijd/belga) - Think Media is al actief in de buitenreclame via zijn dochter Business Panel. De sectorgenoten Littoral Publicité en Affichage Nouvel Essor waar de groep instapt, zijn onder meer aan de kust actief in de buitenreclame van grote formaten. De twee commercialiseren samen hun reclamepanelen.

Affichage Nouvel Essor realiseerde vorig jaar een bedrijfswinst van 17.496 euro bij een bruto-omzet van 451.255 euro. De hoofdaandeelhouder van het bedrijf is JCDecaux. Littoral Publicité haalde in 2005 een bedrijfswinst van 2.676 euro en een bruto-omzet van 451.255 euro.

Het Antwerpse parket liet vandaag weten dat het twee dossiers rond Think-Media-topman Maurice De Velder voor de correctionele rechtbank wil brengen. Hij zou zich schuldig gemaakt hebben aan afpersing, oplichting, corruptie, beurskoersmanipulatie, witwaspraktijken en schriftvervalsing. De raadkamer beslist in januari of hij al dan niet verwezen wordt.

Het eerste dossier draait rond de vermoedelijke vervalsing van de beurskoers van Think-Media. Door de omzet van dochterfirma's De Vrije pers (Ché, P-Magazine) en Business Panel via valse facturen op te kloppen, zou de beurskoers van het mediabedrijf gemanipuleerd zijn.

Een tweede deel van dat dossier gaat over het project TramVision van vervoersmaatschappij De Lijn. Streep, de toenmalige reclameregie van De Lijn, gaf het contract voor elektronische reclame op trams aan het technologiebedrijf Falcom. Volgens het parket is de directeur van Streep daarbij omgekocht. De Velder zou als voorzitter van het directiecomité van Streep en meerderheidsaandeelhouder van Falcom de toekenning van de contracten hebben gestuurd.

Het parket wil naast Maurice De Velder en toplui van Falcom en Streep ook een aantal bedrijven van De Velder voor de rechtbank brengen, zoals Think-Media, De Vrije Pers en Business Panel. De raadkamer neemt op 11 januari een beslissing over hun verwijzing.

De behandeling van het tweede dossier werd vandaag door de raadkamer uitgesteld tot 25 januari. Het parket wil Business Panel daarin vervolgen voor het witwassen van de opbrengsten van illegaal geplaatste reclamepanelen. Het bedrijf riskeert daarbij een verbeurdverklaring van ruim 1,8 miljoen euro. Het parket vordert de verwijzing van Maurice De Velder, zijn partner Ann Nisot en zijn persoonlijke vennootschap 'T Seerenbosch.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud