Advertentie

Tien procent Belgacom-klanten stopt elektronische facturatie

Ongeveer een op de tien Belgacom-klanten die zijn overgestapt van een schriftelijk naar een elektronische facturatie, vraagt om die dienstverlening na de eerste factuur stop te zetten.

(belga) Dat heeft staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens (sp.a) geantwoord op een schriftelijke vraag van Open Vld-kamerlid Guido De Padt.

Volgens De Padt hebben al zowat 200.000 Belgacom-klanten van de mogelijkheid gebruik gemaakt om over te stappen van een schriftelijke naar een onlinefacturatie. De Padt vroeg staatssecretaris Tuybens hoeveel mensen klachten hebben over de diensten en hoeveel klanten de elektronische facturatie opnieuw hebben ingewisseld voor een papieren factuur.

Volgens Tuybens houdt de Belgacom-klantendienst geen specifieke statistieken bij over het aantal klachten in verband met de elektronische factuur. Wat de schriftelijke klachten betreft, worden wel statistieken bijgehouden. Daar gaat het om een honderdtal klachten.

Uit de cijfers blijkt volgens Tuybens nog dat "10 procent van de klanten na ontvangst van de eerste elektronische factuur deze faciliteit had beƫindigd".

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud