Tweede grootste persgroep van Turkije onder voogdij geplaatst

De tweede grootste persgroep van Turkije, die twee televisiestations en verscheidene publicaties omvat, is zondag onder toezicht geplaatst van een staatsinstelling. Die verdenkt de groep van fictieve en frauduleuze verkoop. Dat meldt de Turkse pers maandag.

(afp) De groep Ciner omvat de zenders ATV en Kanal 1, het populaire dagblad Sabah, de kranten Takvim, Yeni, Asir en Fotomaç, en meerdere tijdschriften, waaronder het prestigieuze Forbes. De Turkse belastingfraude opsporingsdienst (TMSF) heeft een nieuwe directeur aangesteld. Het TMSF verklaarde in een persbericht dat documenten ontdekt zijn over de verkoop van de groep in 2002, die duiden op fraude. De vorige eigenaar van de groep, zakenman Dinç Bilgin, moest toen een deel van de groep verkopen om schulden in te lossen van zijn Etibank. De aandelen van de persgroep Ciner zijn maandag op de aandelenbeurs van Istanbul geschorst.

foto bloomberg

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect