VMMa neemt private radio 4FM over van Talpa

De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa), die gelijkelijk gecontroleerd wordt door Roularta Media Group en De Persgroep, neemt de private radio 4FM over van Talpa, de investeringsmaatschappij van John de Mol. Dat meldt Roularta in een persbericht zonder financiële details te geven.

(tijd) VMMa is reeds eigenaar van Q-music. 4FM en Q-music werken al samen op het vlak van nieuws, reclamewerving en financiele administratie. De Vlaamse Gemeenschap heeft het recent mogelijk gemaakt dat twee landelijke radiostations door dezelfde onderneming worden uitgebaat.

4FM werd opgericht in 1999. In september verkreeg de radiozender, net als Q-music, een licentie als landelijk radiostation. 4FM richt zich op volwassen luisteraars tussen 25 en 54 jaar. De zender biedt vooral muziek, zonder veel gepraat. 4FM heeft een marktaandeel van 6,9 procent in de doelgroep 10 jaar en ouder en een aandeel van 10,1 procent in de kerndoelgroep 25-54 jaar.

In november 2002 nam Deficom 4FM over van Think Media en eind 2004 ging de zender over in handen van Talpa.

Bij 4FM werken 19 mensen. De omzet bedraagt ongeveer 5 miljoen euro.

De impact van deze overname op de resultaten van Roularta Media Group zal gering zijn, aldus het persbericht.

Koen Lambrecht koen.lambrecht@tijd.be

foto belga

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect