Nettowinst Vasco Data stijgt 63 procent in 2006

De netwerkbeveiliger Vasco Data, bekend van de digipass, boekte over het boekjaar 2006 een nettowinst van 12,6 miljoen dollar, 63 procent meer dan in 2005. Dat maakt een winst per verwaterd aandeel van 0,33 dollar, tegenover 0,21 dollar.

(tijd) De operationele winst kwam uit op 18,9 miljoen dollar, een stijging van 73 procent tegenover 2005. De omzet steeg met 39 procent tot 76,1 miljoen dollar. Het bedrijf meldt zijn jaarcijfers in een persbericht. De twee cijfers zijn volgens Vasco Data recordresultaten in de geschiedenis van het bedrijf.

Over het vierde kwartaal van 2006 bedroeg de nettowinst 5,1 miljoen dollar, de operationale winst 7 miljoen dollar en de omzet 25,2 miljoen dollar.

Vasco wist de activiteiten op het vlak van zijn voornaamste product, de digipass, meer dan te verdubbelen het afgelopen jaar. In 2006 verscheepte Vasco 11,2 miljoen Digipassen, een stijging van 52 procent tegenover 2005. Er kwamen bovendien 1.553 nieuwe klanten bij, waarvan 233 banken. De belangrijkste nieuwe klanten waren Aruba Bank, Los Alamos National Bank uit de VS, IXE Bank uit Mexico en de Belgische VDK Spaarbank.

'De strategie die we bij het begin van 2006 uittekenden, met name om als netwerkbeveliger alle opties aan te bieden, is door de markt goed onthaald. Dat bewijzen onze vierdekwartaal- en jaarcijfers', zegt Ken Hunt, de CEO van Vasco in het bericht. 'In 2007 willen we daarop voortbouwen en de mogelijkheden van het Vacman-platform blijven uitbreiden. Dat platform en de digipass-producten blijven de voornaamste focus, maar we blijven gerelateerde producten ontwikkelen.'

Voor 2007 is het bedrijf optimistisch. Vaso ziet de omzet met 35 tot 45 procent groeien. De operationele marge voor 2007 wordt geschat op 18 tot 25 procent van de omzet. In 2006 kwam de operationele marge uit op 24,9 procent.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud