Nokia waardevolste merk in Europa

foto bloomberg ©BLOOMBERG NEWS

Het Finse Nokia is het meest waardevolle merk in Europa. De marktwaarde van de merknaam wordt op ongeveer 38 miljard euro becijferd. Dat maakte het onderzoeksbureau European Brand Institute woensdag in Wenen bekend. Vorig jaar stond Nokia ook al op de eerste plaats in de rangschikking.

(belga) - De Finnen worden gevolgd door het Franse luxeconcern LVMH, waarvan de marktwaarde op ongeveer 34 miljard euro wordt geschat en Vodafone (24,2 miljard).

De top-tien bevatte vorig jaar nog een Belgische merknaam (InBev), maar dat is niet langer het geval.

De Duitsers leveren de meeste merknamen (vijftien) in de top-vijftig, met onder meer de automerken Mercedes-Benz en BMW en Deutsche Bank in de top-tien.

Voor de studie werden 3.000 merkbedrijven in 24 landen onderzocht. De onderzoekers houden bij de rangschikking rekening met de branche, de trendontwikkeling, met marktpotentieel en de omzet.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud