Proximedia boekt 41,6 procent meer winst in 2006

Proximedia heeft over het boekjaar 2006 een nettowinst behaald van 1,2 miljoen euro. Dit is een stijging met 41,6 procent tegenover 2005, toen de nettowinst 850.000 euro bedroeg. De omzet steeg met 13 procent tot 16,4 miljoen euro (14,5 miljoen euro in 2005).

(tijd) Dit maakte de internetgroep bekend in een financiele mededeling in de kranten De Tijd en L'Echo . De resultaten zijn beter dan vooropgesteld bij de beursintroductie in juli 2005.

Proximedia boekte een bedrijfswinst (ebit) van 2,1 miljoen euro in 2006 ten opzichte van 1,7 miljoen euro in 2005, een stijging met 23,5 procent. De bedrijfskasstroom (ebitda) steeg met 35,2 procent van 2,9 miljoen euro in 2005 tot 3,9 miljoen euro in 2006. Terwijl de winst per aandeel in 2005 0,42 euro bedroeg, steeg deze met 41,6 procent tot 0,59 in 2006.

De schuldenlast voor de financiering van de de contracten steeg met 3,6 miljoen euro en voor de verhoging van de vaste activa met 4,3 miljoen euro.

De websitebouwer dankt deze goede resultaten aan een stijging van het aantal klanten met 14,8 procent, 'en aan een kwalitatieve toename van het klantenbestand, wat zorgde voor een grotere winstmarge.'

Voor 2007 verwacht Proximedia een 'nieuwe significante vooruitgang van de kerncijfers, met een groei die vergelijkbaar is met die van 2006'. Volgens de mededeling wijzen de cijfers van het eerste trimester van 2007 op een groei voor alle filialen van de groep. In Belgie en Nederland wordt veel verwacht van de markt van zeer kleine ondernemingen. In Frankrijk wordt gewerkt aan de verankering en de opening van minstens een nieuw agentschap. Nog in 2007 wil Proximedia een nieuw filiaal lanceren, Bezoom, dat audio-visuele producties combineert met het internet.

De groep Proximedia biedt sinds 1998 informaticaprestaties aan, vooral aan kmo's. Proximedia is actief op de Belgische, Nederlandse en Franse markten.

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect