Proximedia wil sterke lijn doortrekken in 2009

Fabrice Wuyts, CEO van Proximedia ©-

Internetbedrijf Proximedia heeft over het boekjaar 2008 een omzetgroei van 41 procent gerealiseerd. Dat is licht boven de eerder gegeven groeiprognose van 40 procent. Net nettoresultaat nam toe met ruim een derde. Daarmee bevestigt Proximedia de woorden van topman Fabrice Wuyts, die aan het begin van het boekjaar stelde dat 2008 een 'grand cru-jaar' ging worden.

(tijd) - De omzet over het boekjaar 2008 kwam uit op 33,3 miljoen euro, een stijging van ruim 41 procent. Het nettoresultaat steeg met ruim een derde tot 1,8 miljoen euro. De sterke omzetgroei dankt Proximedia naar eigen zeggen aan de twee pijlers van zijn groei: een dynamische commerciële benadering en gediversifieerde kwaliteitsdiensten.

In 2008 tekende Proximedia 3.786 nieuwe contracten, waarvan 1.794 door Proximedia België. Daarmee was de Belgische afdeling goed voor 19,7 miljoen euro omzet en een nettowinst van 1,5 miljoen euro. Ook de vooruitgang van dochter Bezoom noemt Proximedia indrukwekkend. Na amper twee jaar realiseert Bezoom al een omzet van 5,8 miljoen euro en een nettowinst van 0,5 miljoen euro. Het Franse filiaal boekte een verlies van 0,2 miljoen euro, Proximedia Nederland draaide break-even. Het resultaat werd tevens negatief beïnvloed door een afschrijving op goodwill van 189.860 euro.

Vooruitblikkend naar 2009 zegt Proximedia de sterke koers te kunnen handhaven. 'De verschillende filialen konden in de loop van het eerste kwartaal hogere resultaten behalen dan over dezelfde periode in 2008', klinkt het in het persbericht. 'We kunnen niet anders dan optimistisch zijn verklaart Fabrice Wuyts, gedelegeerd bestuurder van Proximedia. 'In de huidige moeilijke economische context weten bedrijven dat ze zich moeten onderscheiden van hun concurrentie door een efficiënte en professionele communicatie. Daartoe is Proximedia een iedeale partner.'

SD

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud