'Colruyt wint bij ruzie Delhaize/ Unilever'

Zowel supermarkt Delhaize als distributeur Unilever zien na hun ruzie van vorige week hun klantenaantal flink dalen. Dat blijkt uit een internetonderzoek van reclamebureau Brandhome. Grote winnaar van het conflict is supermarkt Colruyt.

(belga) - Dat schrijven de kranten Het Belang van Limburg en Gazet Van Antwerpen maandag.

Brandhome deed een internet-enquĂȘte bij meer dan drieduizend Vlamingen. Daaruit blijkt dat de vastgelopen prijsonderhandelingen tussen Delhaize en Unilever over 300 consumptiegoederen wel degelijk sporen nalaten.

Eenendertig procent van de Delhaize-klanten geeft aan naar een andere supermarkt te gaan voor Unilever-producten. Vooral supermarkten Colruyt (40%) en Carrefour (21%) plukken hiervan de vruchten.

Negentien procent is ontevreden en bezint zich nog over wat te doen.

Ook Unilever deelt in de klappen. Van de Delhaize-klanten die trouw blijven, kiest 47% nu voor andere A-merken als bijvoorbeeld Danone en Procter & Gamble.

Omdat nog wordt gewerkt aan een oplossing voor het conflict, wilden noch Delhaize noch Unilever zondag reageren.

Advertentie
Advertentie