Sterk kwartaal voor Vranken-Pommery

©IMAGEGLOBE

Het champagnehuis Vranken-Pommery is het jaar sterk gestart. De verkoop steeg met bijna een kwart.

De Belgisch-Franse groep met notering in Parijs heeft er een bruisend eerste kwartaal opzitten. Tenminste wat de omzetcijfers betreft. De verkoop ging 23,4 procent hoger tot 53,8 miljoen euro. Dat is in belangrijke mate te danken aan de champagnemerken - vooral Vranken en Pommery - de omzet van die schuimwijnen ging 22 procent hoger tot 36,6 procent, de verkoop van wijnen groeide 'maar' met 12 procent.

Die gunstige evolutie 'bevestigt de waarde van de strategie die Vranken-Pommery Monopole in werking heeft gesteld', aldus een persbericht. De stijging van de verkoop manifesteerde zich zowel op de Franse thuismarkt als in het buitenland. Maar de groep geeft toe dat hij ook profiteerde van kopers die nog snel voorraad insloegen omdat in sommige landen de taksen gaan stijgen.

Een duidelijke omzet- of winstprognose geeft de groep niet 'uit voorzichtigheid, in een economische context die nog steeds onzeker is en rekening houdend met de seizoensgebondenheid van onze activiteiten', klinkt het. Het is in elk geval de bedoeling om de schulden te verminderen. In ons land voert de groep regelmatig acties met zijn merk Vranken, vooral via Delhaize

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud