Meer klachten over Bpost

Bpost, de nieuwe naam voor De Post, heeft vorig jaar dertig procent meer ontvankelijke klachten ontvangen dan in 2008. Klanten zijn vooral ontevreden over diefstallen en verliezen van poststukken en het gedrag van het personeel.

Vorig jaar ontving Bpost 11.546 vragen voor een interventie. Dat cijfer ligt lager dan in 2008 (meer dan 12.000). Maar het aantal ontvankelijke klachten steeg wel fors van 4.217 naar 5.743.

Opmerkelijk is dat het aantal klachten in het zuiden van het land 15 procent hoger ging, terwijl dat cijfer in Vlaanderen met 7 procent afnam. In absolute cijfers maken de Walen slechts een derde van het totale cijfer uit.

Dat blijkt uit cijfers van de ombudsman van de postsector, Xavier Godefroid, die werden gepubliceerd in de kranten van de groep Sud Presse.

In 74,70 procent van de gevallen kon de klant rekenen op een compensatie. In 2008 was dat slechts 69,80 procent.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect