70-tal Belgische biotechbedrijven naar grootste biotechbeurs ter wereld

Meer dan 75 Belgische bedrijven, universiteiten en spin-offs nemen van 23 juni tot 26 juni in San Diego (Verenigde Staten) deel aan "BIO", de grootste internationale biotechnologieconferentie. Ruim 15.000 biotechspecialisten stellen er hun innovaties, producten en diensten voor en zoeken investeerders en partners om hun uitvindingen naar de markt te brengen.

"De startende bedrijven zoeken investeerders of farmaceutische partners om de nieuwe medische doorbraken naar het volgend stadium te brengen", verduidelijkt Ann Van Gysel (FlandersBio). "Het vraagt immers heel wat bijkomende expertise om het onderzoek uit het academisch laboratorium te krijgen en de dure studies met patiënten te starten. Bijna altijd is een farmaceutische partner onontbeerlijk."

Farmaceutische bedrijven zijn dan weer op zoek naar nieuwe technologieën en innovatief onderzoek, complementair aan hun focusdomeinen. Die vinden ze meestal in de universitaire labs of startups.

BIO verwacht vertegenwoordigers uit meer dan 62 landen en is 's werelds grootste "one-on-one partnering". Deelnemers kunnen vooraf online heel gericht interessante contacten zoeken en afspraken vastleggen. De BIO-organisatie verwacht dat er zo'n 28.000 individuele meetings zullen plaatsvinden

Zo gaat het Leuvense bedrijf Tigenix, dat als eerste een door Europa goedgekeurde stamceltherapie op de markt heeft en ook leider is in die niche, op zoek naar bedrijven geïnteresseerd in samenwerking en commercialisering van zijn producten. Het bedrijf verwacht belangrijke resultaten voor de ziekte van Crohn in het derde kwartaal van 2015.

Verder wil Ontoforce uit Gentbrugge, dat een app ontwikkelde die wetenschappers en bedrijven toelaat om wereldwijd medische data met elkaar te delen, met wetenschappers en dokters aftoetsen of hun "Disqover"-platform voldoet an de huidige R&D-noden.

Het Antwerpse Novosanis, dat innovatief plasjes wil opvangen om baarmoederhalskanker op te sporen, gaat dan weer op zoek naar partners om haar "colli-pee" mee op de markt te brengen en verder te ontwikkelen.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content