De Tijd verschijnt volgend jaar in het roze

De krant De Tijd en zusterblad L'Echo, beiden eigendom van uitgever Mediafin, verschijnen vanaf mei volgend jaar op zalmkleurig papier. Volgens de uitgever bekroont dit de restyling naar inhoud en vorm die de kranten recent ondergingen. Het roze refereert aan andere zakenkranten, zoals de Financial Times en Expansión. Ook zij worden gedrukt op zalmkleurig papier.

(tijd) - Naast de aankondiging over de nieuwe kleur, pakt Mediafin (50% De Persgroep/50% Rossel) ook uit met een investeringsprogramma voor volgend jaar. De nadruk ligt op meer kwaliteitsjournalistiek en meer multimediale diensten. Zo komen er nieuwe diensten op de website, meer mobiele toepassingen en wordt het aanbod Web-TV uitgebreid. 

Volgens Mediafin zorgt het resultaat van 2007 en 2008 ervoor dat de groep ondanks de economische en financiële crisis in zijn journalistieke producten kan investeren. Het operationele winstdoel van 10,3 miljoen euro over 2008 zou gehaald worden, ook al is er een impact van de crisis. 

De Tijd en L'Echo bereiken samen 195.000 lezers, de websites ontvangen 215.000 unieke bezoekers per dag. DS

Gesponsorde inhoud

Partner content