Excuses bij ticketverkoop Madonna-concert

Madonna (Foto PhotoNews) ©Photo News

In een open brief aan de bestellers van tickets voor het concert van Madonna verontschuldigt Tele Ticket Service zich voor de vertraging die zich zaterdag bij de verwerking van de bestellingen heeft voorgedaan. In een mededeling wijst het bedrijf er daarnaast op dat mensen zich nog kunnen inschrijven op een wachtlijst voor tickets die nog kunnen vrijkomen.

(belga) - Waarschijnlijk bestelden een aantal mensen meer toegangskaarten voor het concert op 11 juli in Werchter dan ze nodig hadden. 'Hierdoor kan het aantal niet-betaalde reservaties oplopen en komen er dus tickets vrij die zullen worden toegewezen aan de mensen die zich op de wachtlijst hebben geplaatst', stelt Tele Ticket Service.

De ticketverkoop verliep via Proximus Go For Music en werd technische gerealiseerd door Tele Ticket Service. Tele Ticket Service is berekend op het boeken van 16.000 plaatsen per uur. Voor de verkoop van het concert van Madonna kregen de website van Proximus Go For Music en Tele Ticket Service echter een nooit gezien aantal simultane bestelpogingen te verwerken. Terwijl de tickets op vier uur tijd de deur uit konden zijn, zorgden technische moeilijkheden ervoor dat het dertien uur duurde.

Door 'deze ongeziene drukte' kreeg Tele Ticket Service wel de kans om zijn software 'te finetunen' voor dergelijke situaties. 'Die kans krijgen we zelden, maar heeft ons nu gewapend voor de komende uitdagingen.'

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud