Reclameregie Full Page vaart nieuwe koers

De dagbladregie Full Page gaat een nieuwe koers varen. Het bedrijf, dat werkt voor de publicaties van De Persgroep, Concentra Media en Rossel, zal voortaan instaan voor het administratieve beheer van de zogenaamde nationale pakketten en dito campagnes.

(belga) De uitgevers hebben immers besloten om de commercialisering van hun kranten toe te vertrouwen aan hun respectieve interne regie.

Full Page ontstond in 1992 als eerste nationale dagbladregie. Het bedrijf haalt reclameadvertenties binnen voor de kranten van de drie groepen.

Door de evoluties op de markt is nu beslist om de rol van Full Page te beperken tot nationale pakketten-deals en de nationale campagnes in alle titels. 'Adverteerders en reclamebureaus en media-agentschappen zijn steeds veeleisender geworden. Ze verwachten specifieke antwoorden op hun noden, ' zegt Eric Christiaens (Concentra).

Dat heeft ertoe geleid dat De Persgroep, Concentra Media en Rossel de manier waarop ze de reclamewereld benaderen herbekijken. De commercialisering van hun kranten wordt voortaan in handen genomen door hun interne regie (resp. Fred, Concentra Media en Via Rossel).

Het nieuwe Full Page bestaat voortaan uit acht medewerkers. Een deel van het huidige personeel wordt overgeheveld naar de uitgevers. De samenwerking met 'managing director' Fabrice Dekerf werd in onderling overleg stopgezet. Jean-Christophe Mahieu neemt de leiding over.

Naast Full Page is er nog een tweede externe regie, Scripta. Die regie is een joint-venture tussen VUM, Roularta, Médiabel en IPM.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud