Stichting Kunstpromotie draagt activiteiten over

(tijd) - De VZW Stichting voor Kunstpromotie houdt op te bestaan. Een deel van haar activiteiten wordt overgedragen aan het communicatiebureau Creative Communication, dat vooral werkt op het domein van cultuurcommunicatie en -sponsoring. Het bureau wordt geleid door Inge De Clerck, die zelf enkele jaren voor de Stichting werkte.

De Stichting voor Kunstpromotie werkte sinds 1986 op het raakvlak tussen cultuur en economie. Ze ondersteunde de professionalisering in de culturele sector en ging samen met bedrijven op zoek naar bedrijfsstrategische motieven om te investeren in cultuur. De Stichting richtte ook K-Club op, een netwerkplatform dat een wisselwerking tot stand bracht tussen bedrijfsmensen en de culturele wereld. Dat platform wordt voortgezet door Creative Communication, dat het ledenaantal hoopt te verdubbelen. Het bureau neemt ook projecten als de Océ Podiumprijs en NCR Literair over.

'Een van de grote problemen was de dualiteit: werkten we voor de culturele sector of voor de bedrijfswereld? Dat is nooit uitgeklaard', legt Luc Delrue, gedelegeerd bestuurder van de Stichting en zakelijk verantwoordelijke van het MuHKA, uit. 'Bovendien vonden bedrijven en culturele organisaties elkaar steeds vaker zonder onze bemiddeling. Een deel van onze werking werd stilaan overbodig. Maar de behoefte aan advies en begeleiding blijft, en die functie wordt door Creative Communication overgenomen.'

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud