Fiat 500 1.3 JTD

Fiat, een bedrijf in volle herstructurering, heeft zijn Cinquecento na 50 jaar nieuw leven ingeblazen. De 500 mikt niet alleen op het hart van miljoenen Italianen, maar ook op dat van een groot Europees publiek. En het orderboekje maakt duidelijk dat die operatie de stoutste verwachtingen ver overtreft.

Het uiterlijk van het ‘rugzakje’, zoals de Cinquecento een halve eeuw geleden genoemd werd, mag dan al even vertederend zijn als toen, zijn binnenwerk is compleet anders. Zo is de motor nu voorin ingebouwd en kan hij zich ook met diesel laven.
Met zijn neoretrodesign oogt de Cinquecento bijzonder mooi. Wegens de nieuwe veiligheidsvereisten en de interieurruimte is hij groter geworden, zodat hij nu 3,55 m charmante rondingen te bieden heeft. Vooral zijn ronde achterzijde en de motorkap die tot boven op de wielkasten doorloopt, springen in het oog. Deze auto lijkt altijd te glimlachen en heeft een lijn die duidelijk herinnert aan die van zijn roemrijke voorvader. Kortom, hij weet de aandacht te trekken.

Fleetbalans

De 500 heeft een uitstekend evenwicht gevonden tussen comfort en rijgedrag en is als dusdanig de ambassadeur van de kwalitatieve vernieuwing van Fiat. Dat is alvast wat de vlootdirecteurs van het Italiaanse merk ons vertellen. Met zijn zichtbare kwaliteit kan de 500 de autokopers naar de andere modellen van de Turijnse constructeur lokken of teruglokken. De 500, die al de status van een icoon heeft, is vast van plan niet alleen de Twingo in de schaduw te zetten, maar ook die andere cultauto: de Mini. Vermelden we nog een instapprijs van 9.504 euro (excl. btw) voor de versie ‘Pop’ (de basisversie wordt in België niet aangeboden).

Fleet & Business

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud