Peugeot 308 1.6 HDi 110 pk

De 307 heeft het einde van zijn levenscyclus bereikt en geeft de fakkel door aan de 308. Die nieuwkomer staat meteen voor een enorme uitdaging. Van de 307, die in 2001 op de markt kwam, zijn bijna 3,2 miljoen exemplaren verkocht, en dat in een segment waar de concurrentie toen nog niet zo scherp woedde als nu. Vandaag dingen veel meer spelers in dat middensegment naar de gunst van de koper.

De 308 moet het opnemen tegen modellen zoals de Mégane, de Golf, de C4, de Focus, de Auris, de Bravo, de Astra, de Cee’d, de i30 of de BMW Reeks 1. En dat zijn nog maar enkele namen. Begrijpelijk dus dat de ontwerpers van de 308 alles in het werk gesteld hebben opdat hij nog altijd een leidersrol zou kunnen spelen.

In zijn vormgeving neemt de 308 de krachtlijnen van zijn voorganger over. Dat neemt niet weg dat hij langer, breder, lager en zwaarder is dan de 307 en dat hij zich ook heeft laten inspireren door de 207 en de 407. Het grote, gapende radiatorrooster, de langgerekte koplampen en de agressieve en opvallende neus geven hem een dynamisch uiterlijk. Leuk om weten is dat die voorzijde in twee uitvoeringen beschikbaar is: een brave en een sportieve versie. Het panoramadak maakt deel uit van de standaarduitrusting van de hoogste twee uitrustingsniveaus: het Premium Pack en de Féline. De achterlichten, vooral wanneer ze branden, herinneren aan die van de 307CC en zelfs aan die van de 504 coupé en cabriolet van 1969.

Fleetbalans

Met een gemiddeld verbruik van 4,7 liter blijven de gebruikskosten van de 308 beperkt. En gezien zijn grotere omvang, de duidelijke vooruitgang op het vlak van de kwaliteit, zijn uitstekende weggedrag en de opmerkelijk stille werking, zijn we ervan overtuigd dat dit model in heel wat bedrijven een plaats zal krijgen. Ook al omdat de CO2-uitstoot van deze 1.6 HDi meer dan redelijk is (120 g/km). Dus ook wie een milieuvriendelijke auto wil, komt met de 308 aan zijn trekken.

Fleet & Business

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud