1 op de 6 ondernemingen wil geen website

Uit een studie van Insides blijkt dat maar liefst 15 procent van de Belgische bedrijven met meer dan 100 werknemers niet geïnteresseerd is in een eigen website. Bedrijven zien niet meteen de 'return on investment' van een goede website, zo blijkt.

(tijd) 'Belgische bedrijven onderschatten het belang van een goede website', zegt Jo Caudron, de oprichter van One Agency en al jarenlang actief in de internetsector. 'Zelfs bedrijven met een website zijn niet altijd tevreden omdat ze te weinig investeren in het actualiseren van wat hun uithangbord kan zijn'.

Kostprijs

De kostprijs van een goede website is moeilijk te bepalen. 'Afhankelijk van de informatie die het bedrijf via zijn website wil verspreiden, kan de prijs variëren van enkele tienduizenden tot enkele miljoenen euro's.' Onder een goede website verstaat Caudron een website die voor het bedrijf werkt. 'Het moet gaan om een website met een volledig en actueel overzicht van de goederen of diensten die een onderneming aanbiedt.' Vaak investeren ondernemingen te weinig tijd en financiële middelen in het actualiseren van de informatie die ze via hun site verspreiden. 'Precies omdat bedrijven te weinig investeren in het updaten van hun uithangbord, blijven ze wat op hun honger zitten wat de resultaten betreft.'

Bestellingen

Nog volgens Caudron is een website zeker voor dienstverlenende bedrijven een must geworden. 'Uiteindelijk gaat het steeds om bedrijven voor wie de communicatieprocessen even belangrijk zijn als de diensten die ze aanbieden. Een bank of leasingmaatschappij zonder elektronische communicatiekanalen met de duizenden klanten, is niet meer weg te denken. Voor bedrijven met een uitgekiende marketingstrategie als Coca-Cola is een website een marketingkanaal. Vaak koppelen bedrijven aan hun website interne bedrijfsprocessen zoals het opnemen en verwerken van bestellingen.' Caudron begrijpt dat sommige sectoren zoals de bouw wat achterop hinken. 'Voor die sectoren is communicatie minder belangrijk dan het eigenlijke product. In de bouwsector blijft de communicatie ondergeschikt aan het bouwproject.'

EC

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud