Limburgse KMO's schrijven ICT geen financiële voordelen toe

(belga) - Amper een op de acht of 12 procent van de Limburgse KMO's meent dat investeringen in internet- en communicatietechnologie (ICT) financiële voordelen teweegbrengt. Dat blijkt uit een studie van de Flanders Multimedia Valley, het adviesbureau Aleph en de zelfstandigenorganisatie Unizo-Limburg bij 590 Limburgse bedrijven. 70 procent van de respondenten is niettemin overtuigd van de schaalvergrotingen dankzij ICT.

Niet alleen de kosten spelen een rol bij de terughoudendheid voor ICT-investeringen, maar ook het gebrek aan tijd voor training en een ondersteunende service van leveranciers.

Tachtig procent van de ondervraagde bedrijven zegt wel over internet te beschikken. Daarnaast wordt een eigen website beschouwd als het meest geschikte instrument om de bedrijfsprocessen (bijkomende verkoopkanalen, interactieve toegang tot productcatalogi en on-linebestelsystemen) te vereenvoudigen.

Slechts 31 procent van de KMO's is ervan overtuigd dat een site voor betere prestaties zorgt. Internet wordt door de meeste bedrijven louter als communicatiemiddel gezien en minder als een manier om de verkoop, het orderbeheer en de betalingen efficiënter te organiseren. Pc-bankieren scoort opmerkelijk goed met 83 procent.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud