Drylock-CEO: 'Ik draag altijd een luier als ik op klantenbezoek ga'

Drylock-CEO Bart Van Malderen. ©Sofie Van Hoof

Bart Van Malderen zet de expansie van zijn luierbedrijf Drylock Technologies voort. De fabriek in Tsjechië verdubbelt in omvang en wordt de grootste van de groep.

Tegen april moeten de nieuwe luierproductielijnen operationeel zijn, zowel voor baby- als voor incontinentieluiers. ‘Incontinentie is een groeiende markt’, zegt de topman. ‘Door de vergrijzing, maar ook door de toenemende marketing en innovaties, die het taboe beetje bij beetje doorbreken.’

Drylock specialiseert zich in ultradunne producten, zonder de klassieke houtvezelpulp, maar met superabsorberende korrels. Van Malderen spreekt zelfs niet meer over luiers maar over ‘absorberende onderbroekjes’. ‘Je kan die gewoon onder een strakke jeans dragen zonder dat het opvalt. Bij Drylock is dat zelfs de dresscode op een verkoopbeurs: hemdje, jasje strakke jeans en een luier. Ik draag er zelf ook altijd één als ik op klantenbezoek ga. Je moet toch tonen dat je een goed product hebt.’

Drylock, opgericht in 2012, groeit in sneltempo. Dit jaar mikt het al op zo’n 300 miljoen euro omzet. Het heeft ook vestigingen in Rusland en Italië. En het breidde zijn werkgebied naar de VS dit jaar uit met twee overnames. Het heeft er nu een voet tussen de deur bij Walmart en ambieert stappen in Zuid-Amerika om de retailer ook daar te beleveren.

De expansie vergt evenwel grote investeringen. Een nieuwe fabriek of een nieuwe installatie komt er in die sector niet voor een paar miljoen. Om de groei te financieren verkocht Van Malderen onlangs nog een groot aandelenpakket van VGP, waar hij zich na zijn vertrek bij Ontex had ingekocht.

Lees verder

Gesponsorde inhoud

Partner content