Autosalon lokt meer dan half miljoen bezoekers

Ondanks de acties van Extinction Rebellion haalt het Autosalon moeiteloos zijn doelstelling van 500.000 bezoekers. ©Photo News

Ondanks de acties van Extinction Rebellion zaterdag spreekt organisator Febiac van 'een totaal succes'.

Het Autosalon in Brussels Expo op de Heizel heeft meer dan 500.000 bezoekers over de vloer gekregen. Dat maakte automobielorganisatie Febiac zondagnamiddag op de slotdag van het evenement bekend.

Bij deze 98ste editie gaat het om een zogenaamd 'groot' autosalon. Het evenement ging vorige vrijdag van start en sluit zondagavond om 19 uur de deuren. Rond 16.30 uur sprak Febiac al van een succes. 'Onze ambitie was om 500.000 bezoekers aan te trekken', zegt Pierre Lalmand, de directeur van het salon. 'Hoewel het eindresultaat op dit moment nog niet bekend is, is het nu al zeker dat dit symbolische cijfer zal worden bereikt en zelfs overtroffen. Een exploot dat niet mag worden onderschat, vooral omdat onze show dit jaar een dag minder lang duurde dan in 2018.'

Het Autosalon stond dit jaar onder meer in het teken van alternatieve brandstoffen en aandrijvingen. 'Ik hoor van al onze exposanten dat deze beurs werd gekenmerkt door een ongekend enthousiasme en een grote interesse van het Belgische publiek voor hybride en elektrische motorisaties', aldus Lalmand.

Het Autosalon verliep dit jaar echter niet zonder controverse. Klimaatactivisten van Extinction Rebellion verstoorden zaterdag - op de drukste dag van het Salon- met tientallen acties op standen van verschillende automerken. De politie pakte 185 personen op.

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect