Advertentie

BMW zit VW op de hielen

BMW is dit jaar het op twee na best verkocht automerk in België geworden. ©Bloomberg

In augustus was BMW bijna het best verkochte automerk in België. Het verschil met Volkswagen was heel klein. Het was overigens een goede automaand, met 9,2 procent meer inschrijvingen dan een jaar eerder.

Omdat er in juli al een lichte groei (2,4%) was van de autoverkoop, ligt het totale aantal inschrijvingen van nieuwe personenwagens na acht maanden 1,2 procent voor op dezelfde periode van 2014. Dat blijkt uit de maandstatistieken van Febiac. D’Ieteren, de grootste auto-invoerder van het land, zei maandag voor het hele jaar op een stabiele Belgische markt van ongeveer 450.000 inschrijvingen te rekenen.

Ook voor bedrijfsvoertuigen was augustus een uitstekende maand. De verkoop van zowel lichte (tot 3,5 ton) als zware (16 ton of meer) bedrijfsvoertuigen nam toe met meer dan een vijfde toe. Bij de middelzware vrachtwagens was er 9,1 procent groei.

Volkswagen was vorige maand het best verkochte automerk in ons land, met een marktaandeel van 9,92 procent. Niet direct een verrassing. Wel verrassend is dat BMW op de tweede plaats staat met een marktaandeel van liefst 9,51 procent en dat Audi de vierde plaats bezet. Op drie vinden we Renault terug en op vijf Peugeot. De BMW-verkoop schoot liefst 43,5 procent hoger in augustus. Dat is onder meer te danken aan de nieuwe compacte monovolumemodellen (Active Tourer en Gran Tourer), maar tevens aan het aanhoudend succes van de SUV's. 

Over de eerste acht maanden wist Renault het meest auto’s te slijten in ons land, voor Volkswagen (dat volgens invoerder D’Ieteren kampt met een ontoereikende aanvoer van nieuwe Passats). BMW rukt op naar de derde plaats, en laat Peugeot en Opel achter zich.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud