50.000 bedrijven krijgen eigen Itsme

Jean de Crane, de CEO van het Belgische betaalplatform Isabel. ©doc

Met een nieuwe identificatieapp, die bedrijven tijdswinst en minder papierwerk moet opleveren, profileert Isabel, het betaalplatform van de Belgische grootbanken, zich als een fintechbedrijf.

Dagelijks voor meer dan 7 miljard euro aan transacties, 50.000 aangesloten bedrijven, een omzet van 71 miljoen euro en een brutobedrijfswinst van 15 miljoen euro. De cijfers waarmee het betaalplatform Isabel op zijn 25ste verjaardag kan uitpakken zijn behoorlijk imposant.

Toch is het bedrijf van de vier Belgische grootbanken (BNP Paribas Fortis, Belfius, KBC en ING Belgiƫ) geen bekende naam bij het grote publiek. Tenzij u de e-facturatiedienst van dochter Zoomit gebruikt om uw rekeningen op tijd te betalen. Isabel is vooral incontournabel als platform waarmee grote bedrijven voor hun betaalverkeer toegang krijgen tot 26 banken.

Digitale handtekeningen

Betalingen zijn nog altijd het DNA van de groep, zeggen CEO Jean de Crane en manager Bart Renard. 'Maar door de scherpe concurrentie tussen de banken en de veranderende regelgeving boren we ook andere markten aan.' Via dochter Codabox biedt Isabel diensten voor boekhouders aan, Signhere specialiseert zich in digitale handtekeningen. Dochter Ibanity ontwikkelt interfaces die fintechbedrijven toegang geven tot betaalgegevens van klanten. 

De nieuwste tool, Truly Us, een businessversie van de populaire inlogapp Itsme, moet bedrijven die zich voor een deal moeten identificeren tijdswinst opleveren. 'Truly Us verzamelt data over wat een werknemer wel of niet mag tijdens het zakendoen. Denk aan de gegevens uit ons eigen platform en uit de kruispuntbank voor ondernemingen of informatie die wordt gevraagd in het kader van de antwitwasregels. Met die toepassingen krijg je een veel beter beeld van de persoon met wie je zaken doet.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud