Whatsappen met KBC maakt veelbelovende start

©Photo News

Een week na de lancering noemt KBC zijn gloednieuwe chatdienst via Whatsapp 'een schot in de roos'.

KBC-klanten kunnen sinds 6 februari via de berichtendienst Whatsapp chatten met een medewerker van de bank.

De teller stond maandagavond op 492 unieke conversaties, waarbij KBC zelf gemiddeld ongeveer 4 berichten nodig had om de vraag van de klant te beantwoorden.

Zowel retailklanten, private banking-klanten, ondernemers als niet-klanten maken van de chatdienst gebruik. De eerste vragen gingen over heel concrete onderwerpen, zoals de aanvraag van een auto- of hypotheeklening, problemen met een kredietkaart in het buitenland of het optrekken van een bedrijfskrediet.

Om van de dienst gebruik te maken, moet je van KBC een contactpersoon op je smartphone maken via het nummer 09 331 78 16. Vanaf dat moment is de bank te contacteren via een tekstbericht in Whatsapp.

Lees verder

Gesponsorde inhoud

Partner content