Advertentie

App-problemen frustreren klanten Argenta

Argenta ©Dries Luyten

Door problemen met de app en de website ondervonden de klanten van Argenta twee dagen op rij problemen om betalingen te doen.

Maandag rond 16 uur luidde het dat de problemen opgelost waren. Vrijwel meteen daarna haperde de app opnieuw.

Gisteren kwamen er in de late namiddag weer foutmeldingen, maar die duurden hooguit anderhalf uur, zei woordvoerster Christine Vermylen. ‘Het is op dit moment allemaal opgelost.’ Wat was er precies aan de hand? ‘Daar kan ik niets over zeggen.’

Gisteravond waren echter enkel gewone ‘trage’ overschrijvingen mogelijk. Snelle instantbetalingen lukten niet.

Geannuleerd

Bij de klanten was er ook verwarring over de communicatie. Argenta had maandag gezegd dat klanten hun overschrijvingen zeker geen twee keer moesten ingeven als er problemen waren, om te vermijden dat ze twee keer zouden worden uitgevoerd. Nadien bleek dat de bank heel wat bevestigde overschrijvingen had geannuleerd om dubbele betalingen te voorkomen.

De problemen doen onvermijdelijk denken aan de grote IT-panne van april vorig jaar. Toen was sprake van twee datacenters met slechte communicatielijnen, waardoor transacties heel traag gevalideerd werden.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud