Argenta gaat 'whatsappen' met zijn klanten

Ook Argenta maakt het nu voor zijn klanten mogelijk om te Whatsappen met de bank. ©BELGA

De Antwerpse bank doet een beroep op de Belgische IT-groep Sparkcentral om sneller met haar klanten te chatten via haar mobiele app.

Met de nieuwe berichtenservice kunnen klanten van Argenta vanaf nu via hun smartphoneapp gerichte vragen stellen over betalingen, beleggen over verzekeren aan de medewerkers van de bank. Argenta benadrukt daarbij dat het niet om zogenaamde chatbots gaat maar om 'live' contact met bankiers van vlees en bloed.

De service is nog het best vergelijkbaar met WhatsApp, al benadrukt Argenta dat het met andere technologie werkt dan die Amerikaanse berichtendienst.

Om de communicatie met zijn klanten in goede banen te leiden, doet Argenta een beroep op de Canadese messagingspecialist Smooch en op Sparkcentral. Die socialeklantendienst, die tot afgelopen lente werd geleid door de Belgische oprichter Davy Kestens, is daarmee niet aan zijn proefstuk toe.

Smartphone verdringt kantoor

Deze zomer lanceerde Sparkcentral al een proefproject waarmee klanten van onder meer KBC en de energiegroep Engie vlotter konden whatsappen met de klantendienst van hun bedrijf. De technologie van Sparkcentral laat toe dat tientallen medewerkers tegelijk aan de slag kunnen gaan met een bericht van een klant. 

Net zoals dat bij andere banken het geval is, merkt ook Argenta dat zijn klanten meer en meer de smartphone of de tablet bovenhalen om te bankieren. Via de Argenta-app worden vandaag al meer transacties uitgevoerd dan in de kantoren en via het internetbankieren, laat de groep dinsdag nog weten in een persbericht. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud