Advertentie

Argenta haalt Belfius-man voor digitale inhaalrace

©IMAGEGLOBE

Het is Argenta menens om een digitale inhaalbeweging te maken. De Antwerpse spaarbank koopt chief information officer Geert Van Hove weg bij concurrent Belfius.

Argenta vertrouwde lange tijd uitsluitend op zijn netwerk van zelfstandige kantoorhouders om de klant aan zich te binden. Maar sinds Marc Lauwers (ook ex-Belfius) er in september CEO werd, versnelt de Antwerpse bank haar inspanningen om ook een volwaardig digitaal platform te bouwen.

Geert Van Hove is aangesteld om dat project vanaf 1 maart te leiden. Hij wordt zowel chief information officer als chief digital officer bij Argenta. Dat betekent dat hij verantwoordelijk wordt voor zowel de achterliggende informatica-infrastructuur als de apps die de klant op zijn smartphone zal kunnen gebruiken.

Geert Van Hove, vanaf 1 maar de chief information officer bij Argenta

Van Hove was sinds januari 2015 chief information officer bij Belfius en bekleedde in de periode 2008-2013 dezelfde functie bij Telenet. Hij volgt Dirk Van Dessel op. De komst van Van Hove lekte uit via technologiesite Data News en werd daarna bevestigd door Argenta. Van Dessel heeft de bank verlaten.

Klantengegevens

Belfius maakte de voorbije jaren de omslag richting bankieren via smartphone ('mobile first'), waarbij de bank zo veel mogelijk beschikt over klantengegevens in realtime. Van Hove sloot daarvoor strategische partnerships met het fintechplatform Eggsplore en big-dataspecialist NGData. Dat geeft wellicht aan in welke richting Argenta, de vijfde grootste bank van België, wil evolueren.

Argenta staat voor de uitdaging om een digitale inhaalbeweging te maken
Marc Lauwers
CEO Argenta

'Argenta staat voor de uitdaging om een inhaalbeweging te maken inzake de digitalisering, en daaraan gekoppeld het servicemodel te herdenken. Op dat vlak moet Argenta nog belangrijke stappen zetten', zegt CEO Marc Lauwers. 'We gaan alleszins fors investeren in een nieuw performant IT-platform, dat tegen 2018 volledig operationeel moet zijn, en waarop we nieuwe digitale diensten kunnen uitbouwen.'

Argenta telt 1,65 miljoen klanten in België en Nederland.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud