Argenta hoopt dat alle problemen vandaag voorbij zijn

©rv

Argenta gaat ervan uit dat de problemen met het nieuwe bankplatform woensdag van de baan zijn. Dat zegt een woordvoerster van de bank.

De app en website van de bank lagen de voorbije dagen plat. Intussen bekijkt de bank of ze de gedupeerde klanten kan vergoeden.

De problemen bij Argenta ontstonden na de installatie van een nieuw bankplatform in het paasweekend. De herstart na het weekend liep niet van een leien dakje. Er waren vertragingen in de verwerking van stortingen, bijvoorbeeld van de lonen, waardoor sommige klanten de boodschap 'ontoereikend saldo' kregen bij een betaling of een geldafhaling. De app en de website werden uitgeschakeld.

Er is de hele nacht gewerkt om een oplossing te vinden, klinkt het. Het internetbankieren heeft de hele nacht gewerkt. Dat wordt weer uitgeschakeld, om voorrang te geven aan de kantoren en het betalingsverkeer.

In de loop van woensdagochtend wordt het internetbankieren normaal weer opgestart. Als laatste wordt ook weer de app opgestart. 'Alle problemen moeten vandaag opgelost zijn', zegt de woordvoerster.

Intussen bekijkt Argenta hoe het klanten die schade hebben geleden kan vergoeden. 'Het gaat bijvoorbeeld om klanten die kunnen bewijzen dat ze bepaalde overschrijvingen niet konden uitvoeren', legt de woordvoerster uit. Automatische overschrijvingen zijn steeds doorgegaan, volgens de bank.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content