Britse TSB-bank beleeft Argenta-nachtmerrie

De Britse bank TSB kampt wellicht tot volgende week met IT-problemen. ©Photo News

De Britse bank TSB beleeft haar eigen Argenta-moment: door zware IT-problemen kunnen klanten nu al zes dagen niet bankieren via het net of mobiele app.

Net zoals bij het Belgische Argenta, waar het digitaal bankieren een week plat lag na het paasweekend, zit TSB in de problemen nadat het vorig weekend werken had uitgevoerd aan zijn IT-infrastructuur. Na de eerste jubelberichten over een succesvolle 'migratie' van alle systemen werd de bank bedolven onder klachten van klanten die geen rekeningen meer konden betalen of niet langer online konden shoppen. 

Sindsdien blijft TSB maar problemen ondervinden met zijn digitale betaaldiensten. Bovendien ziet het er niet naar uit dat er snel licht komt aan het einde van de tunnel. De Spaanse bank Sabadell, de moedergroep boven TSB, liet donderdagochtend verstaan dat het wellicht tot volgende week zal duren voor alle problemen van de baan zijn. 

Door de aanhoudende malaise en de gebrekkige communicatie - eerder deze week jubelde TSB-topman Paul Pester nog onterecht dat alles was opgelost - wordt de bank hard aangepakt in de Britse pers. De tabloid Daily Mail noemt TSB een 'complete rommelbank' op zijn voorpagina, terwijl journalisten van de BBC-radio topman Pester polsten of hij al aan zijn ontslag had gedacht. 'Daar heb ik het momenteel te druk voor', was trouwens het antwoord.

Algemene geste

Om de gemoederen te bedaren, heeft TSB donderdagochtend aangekondigd dat het zijn klanten zal compenseren. In tegenstelling tot Argenta, dat enkel klanten wil vergoeden die aantoonbare schade hebben geleden, doet TSB wel een geste naar al zijn klanten. Zo wordt de rente op de populairste zichtrekening opgetrokken.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud