Nu ook IT-panne voor betaalgigant Worldline

Online-betalingen met kredietkaarten van onder meer Visa, blijken niet te lukken door de IT-panne bij Worldline. ©ANP XTRA

Betalen met kredietkaart verloopt maandag moeizaam door IT-problemen bij Worldline, de dominante speler voor elektronisch betalen in ons land.

Twee weken na de panne bij de bankgroep Argenta is opnieuw een belangrijke financiële speler in ons land het slachtoffer van IT-problemen.

Nadat Wordline in de nacht van zondag op maandag werken had uitgevoerd aan zijn infrastructuur kampen klanten met betaalproblemen. Transacties met internationale kredietkaarten  die werden uitgegeven in België, blijken niet te lukken. In eigen land wordt een aantal betalingen evenmin verwerkt. 

Intussen is een deel van de problemen verholpen, laat Worldline intussen weten. Betalen met debetkaart en e-commercebetalingen zijn weer mogelijk. Maar voor kredietkaartbetalingen ondervindt het bedrijf nog altijd hinder.

'We raden klanten voorlopig aan om indien mogelijk met debetkaart te betalen in plaats van met kredietkaart', zegt een woordvoerder van Worldline. De betaalspecialist benadrukt dat het niet om een algemene IT-panne gaat, maar dat de problemen 'zeer beperkt zijn'.

Worldline geeft ook een update over de situatie op de website mijnkaart.be

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content