Advertentie
opmerkelijk

Patagonia wil geen Wall Street-uniformen meer maken

De Patagonia-fleecevesten groeiden in een mum van tijd uit tot een must have voor wie op Wall Street of in Silicon Valley werkt. ©Bloomberg

De grijze fleecevesten van Patagonia waren de voorbije jaren uitgegroeid tot een 'must have' onder Wall Street-bankiers en dealmakers in Silicon Valley. Die moeten een andere outfit zoeken nu het outdoormerk zijn klanten zorgvuldiger kiest.

Patagonia maakt de populaire fleecevesten niet alleen onder zijn eigen merknaam, maar produceert het kledingstuk ook voor bedrijven die er hun eigen logo op laten borduren. Maar nu blijkt dat Patagonia, dat sterk inzet op zijn duurzame imago, niet langer met eender wie wil samenwerken. De groep wil enkel nog produceren voor bedrijven die voldoende milieubewust zijn en 'het welzijn van de planeet als prioriteit stellen', klonk het in een statement. Ondernemingen die wel in aanmerking komen, moeten beantwoorden aan bepaalde criteria rond duurzaamheid, transparantie en sociaal verantwoord werken. En lang niet alle financiƫle instellingen scoren daar hoog in.

Krijtstreeppakken

De beslissing van Patagonia is een dikke streep door de rekening van het groeiende legioen bankiers en dealmakers dat zijn klassieke krijtstreeppakken begon in te ruilen voor de wat moderner ogende fleecevestjes en chinobroeken. De bankiersoutfit, ook wel het Midtown-uniform genoemd, was intussen al zo ingeburgerd geraakt dat er zelfs een aparte Instagram-account voor werd bedacht.

We produceren enkel nog voor bedrijven die voldoende milieubewust zijn en het welzijn van de planeet als prioriteit stellen.
Kledingmerk Patagonia

Toch hoeven niet alle bankiers te wanhopen. Patagonia, dat onder meer de fleecevestjes levert voor de zakenbank Goldman Sachs, laat weten dat de bestaande contracten niet worden verbroken. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud