Travel, meeting and C°

Zoals elke groeimarkt heeft de markt van de bedrijfskredietkaart bijkomende nichemarkten ontwikkeld in bedrijfssectoren die nauw verwant zijn met haar belangrijkste bestaansrecht.

 Travel card

Zakenreizen vormen een van de essentiële beroepskostenposten. Het was dus onvermijdelijk dat de kaartverstrekkers oplossingen zouden voorstellen die beroepsverplaatsingen vergemakkelijken. Het kan gaan om een ‘travel card’of een ‘travel account’ - de benaming doet er weinig toe. Het principe blijft hetzelfde: een onderneming de mogelijkheid bieden om de reisonkosten te centraliseren bij een enkel agentschap.
We kunnen wel degelijk spreken van een ‘corporate travel’ aanpak, aangezien het gaat om een uitbreiding van de ‘travel’ onkosten volgens het principe van de ‘corporate’ kaarten. De voordelen zijn overgenomen van de bedrijfskaartenformule.
Door de centrale verwerking van de reisuitgaven bij een enkele tussenpersoon – de reisagent – behoort een veelvoud aan individuele facturen tot het verleden. Dat levert de onderneming tijdswinst op.

De vereenvoudigde controle op het gebruik van de kaart door de medewerker (verschillende overzichtsmogelijkheden) en de elektronische integratie van deze uitgaven in de boekhouding zijn twee belangrijke troeven voor de beheerders. Een derde troef heeft te maken met de facturatiedatum, die vooraf bepaald is (om de twee weken, één keer per maand, enz.). Ten slotte zijn ook aan deze ‘travel’ rekeningen en kaarten logischerwijs verzekeringen verbonden bij ongevallen tijdens de reis, met een luik bijstand en repatriëringen. Soms zijn de interventiebedragen hoger dan bij de basisversie van een bedrijfskaart.

Meeting card

De ‘meeting card’ gaat uit van dezelfde filosofie. Deze kaart is hoofdzakelijk gericht op multinationals en andere grote bedrijven die regelmatig vergaderingen en seminaries organiseren in grote hotels, met eventuele overnachtingen voor medewerkers die van ver buiten de landsgrenzen komen. Net zoals bij de ‘travel card’ kunnen de uitgaven voor vergaderingen met de ‘meeting card’ bij een enkele operator worden gecentraliseerd. Gedetailleerd overzicht van de prestaties (inclusief van de catering), gecentraliseerde facturatie en uitgestelde betaling, eenvoudige controle ...

Met bepaalde kaarten krijgt u ook aanzienlijke kortingen in de hotels, een niet te verwaarlozen element in het budget.
Ook hier zorgen de transparantie en het gebruiksgemak, de twee grote troeven van de bedrijfskaarten, ervoor dat het concept gemakkelijk ingang vindt.


Ten slotte onderstrepen we het belang van de bagageverzekering. Geen enkele reiziger zal het belang daarvan onderschatten.
Niets staat de uitbreiding van dit kaarttype in de weg, en niet in het minst de globalisering van de economie en de toenemende integratie van bedrijven, factoren die de mobiliteit van de medewerkers vergroten …

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud