Resilux heeft Gillette beet

Resilux-topman Dirk De Cuyper gaf eerder al aan dat 2015 het jaar van de doorbraak wordt voor de joint venture Airolux. ©BELGA

De Amerikaanse reus Procter & Gamble kiest voor zijn nieuwe Gillette-scheerschuim de milieuvriendelijke Airopack-spuitbus. Het Belgische Resilux is voor de helft eigenaar van die innovatieve verpakking zonder drijfgassen.

Toen Airolux anderhalf jaar geleden in zee ging met merkenreus Procter & Gamble werd ervan uitgegaan dat de spuitbussen voor de scheercrèmes en -gels van Gillette zouden dienen. Vanmorgen bevestigde de joint venture van Resilux  en het Zwitserse Airopack Technology Group (nieuwe naam van IPS) dat vermoeden. Procter & Gamble, eigenaar van Gillette, sloeg het voorbije jaar al miljoenen Airopack-verpakkingen in.

Het is wachten op verdere communicatie van de Amerikaanse multinational om zicht te krijgen op de landen waar de nieuwe Gillette Fusion Proglide Sensitiv wordt gelanceerd. 'Procter & Gamble moet de details nog bekendmaken', zegt Resilux-topman Dirk De Cuyper.

In België ligt de innovatieve, milieuvriendelijke - perslucht vervangt drijfgassen - spuitbus nog niet in de rekken. De CEO kon er wel al één op de kop tikken in Duitsland. Het is een '2 in 1'-product, een combinatie van scheerschuim en huidverzorging. 'De spuitbus is gebruiksvriendelijker dan de huidige varianten. Als je erop duwt, heb je meer controle over de hoeveelheid die eruit komt. En door het transparante design zie je wanneer de spuitbus leeg is. Ze weegt lichter en ze roest niet.'

De productie voor Gillette gebeurt in Zwitserland. Airolux plant een bijkomende fabriek in de VS, maar de bouwwerken moeten nog beginnen. De oplevering wordt in september verwacht.

Airolux, vorig jaar nog verlieslatend, wordt waarschijnlijk dit jaar winstgevend. Dat kan de winst van Resilux een boost geven. De waarde van de Airopack-technologie - op basis van de beurskoers van de Zwitserse partner Airopack Technology Group - dekt zowat 39 procent van de beurswaarde van Resilux, die 238 miljoen euro bedraagt.

Airolux strikte eerder al Ecover-eigenaar Method en de cosmeticagroep Elizabeth Arden als klant.

 

 

 

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud